گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حالی که ارتش وارد درگیری با تروریست‌ها شده است،۱۴ مارس بیانیه می‌دهد ارتش وارد مبارزه نشود،گفت:من احساس می‌کنم در ایران چنین گروهی بوجود آمده است و هسته اصلی آن شکل گرفته است تا سیاست‌های غرب در کشور را پیگیری کند.

67230-201279-1393759763

به گزارش خبرنگار عطارنیوز،حجت الاسلام حمید روحانی عصر امروز در همایشی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیشابور به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی در تکیه ابوالفضلی برگزار شد،اظهار داشت:من یک عذرخواهی خصوصا به قشر دانشجو بدهکارم،قرار بود این برنامه در مجموعه دانشگاه آزاد برگزار شود ولی متاسفانه انحصارطلبی‌ها،زیاده‌خواهی ها و کسانی که مدعی پیروی از اسلام و امام هستند این اجازه را به ما ندادند،البته از آقای هاشمی جز این توقع نیست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان اینکه من نسبت به آقای هاشمی شناخت دارم،خاطرنشان کرد:بعد از رحلت امام(ره) ایشان این سیاست را دنبال می‌کرد تا مرد شماره اول مملکت باشد .

وی  در خصوص علت لغو برنامه‌هایش در دانشگاه آزاد،گفت:در تیرماهی که گذشت در دانشگاه شیراز انتقادی را نسبت به مذاکرات هسته‌ای و آقای هاشمی وارد کردم، وقتی از شیراز برگشتم مطلع شدم رییس دانشگاه و معاونین او به خاطر اینکه پای حرف‌های من نشسته‌اند اخراج شده‌اند،از آن به بعد به من اجازه سخنرانی در دانشگاه آزاد ندادند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر افزود:در این مملکت کسی حق ندارد به خانواده هاشمی انتقاد کند.

روحانی افزود:دیروز سخنرانی من در دانشگاه آزاد مشهد لغو شد و امروز در نیشابور که این از لطف خداوند است تا این‌ها برملا شوند و الا این‌ها می‌خواهند یک حکومت فامیلی درست کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که دچار خودخواهی واسیر نفس هستند نمی‌توانند پیرو عاشورا و مکتب حسین باشند،افزود:یکی از درس‌هایی که از مکتب عاشورا می‌گیریم این است که به تعداد و نتیجه فکر نکنیم و فقط ادای فریضه مهم باشد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در ادامه با بیان اینکه در سال ۴۳ آمریکا با کمال وقاحت قانون کاپیتولاسیون در ایران احیا کرد،ادامه داد:من بررسی کردم ۲۵ کشور در ایران از امتیاز کاپیتولاسیون برخوردار بودند.

وی افزود:امام(ره) در آن زمان گفت با امضای قانون کاپیتولاسیون ملت ایران را از سگ آمریکایی پست تر کردند.

 

روحانی با بیان اینکه آمریکا از ملت آگاه و روشن ضمیر می‌ترسد،عنوان کرد:در هر کشوری که یک دیکتاتور خون آشامی باشد آمریکا خود را به آن نزدیک می‌بیند و از یک ملت زنده که خواهان آزادی خواهی و مردم سالاری هستند می‌ترسد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر اظهار کرد:کسانی که با مکتب امام حسین بیگانه هستند امروز می‌گویند ما بدون آمریکا نمی‌توانیم پیشرفت کنیم،متاسفانه کسانی امروز امام حسین(ع) را متهم می‌کنند اهل تعامل بود تا کار خود را به یک نحوی درست جلوه دهند.

وی با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد:هدف جریان ۱۴ مارس در لبنان اجرای سیاست‌های آمریکا است و در حالی که ارتش وارد درگیری با تروریست‌ها شده است،۱۴ مارس بیانیه می‌دهد ارتش وارد مبارزه نشود.

روحانی ادامه داد:من احساس می‌کنم در ایران چنین گروهی بوجود آمده است و هسته اصلی آن شکل گرفته است تا سیاست‌های غرب در کشور را پیگیری کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در ادامه با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی یک حرکت عظیم و سرنوشت ساز بود،اظهار کرد:حرکتی را که امام راحل شروع کرد دو وجهه ضداستعماری و ضد استبدادی داشت که اگر هریک از بین رود دیگری آن را ترمیم می‌کند و اکثر حرکت‌هایی هم که شکل گرفته است به خاطر عدم توجه به یکی از این دو بعد با شکست روبرو شده است.

وی با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی استعمار در هم شکسته شد،افزود:بعد از تسخیر لانه جاسوسی کسانی که چشم امید به آمریکا دوخته بودند دچار یاس و ناامیدی شدند.

روحانی ادامه داد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی امام راحل هیچگونه اطلاعی نداشتند و کسانی که لانه را فتح کردند بصیرت ابوذر گونه داشتند،برخی هم فضا را برای موج‌سواری مهیا دیدند.

 

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان اینکه در آن زمان برخی با تسخیر لانه جاسوسی اعلام کردند امام در برابر عمل انجام شده قرار گرفته است،افزود:اگر اینطور بود که می‌گفتند پس چرا ایشان دستور ندادند دانشجویان لانه را ترک کنند و آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی در پایان گفت:وقتی حضرت امام حکم اعدام سلمان رشدی را اعلام کردند،بهزاد نبوی از اعضای کابینه میرحسین موسوی گفته بود وای چه مصیبتی شد،هواپیماهای ما باید از این کشورها عبور کنند.

انتهای پیام/

http://attarnews.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B1/1393/08/11/%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-14-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%B4%DA%A9%D9%84%E2%80%8C%DA%AF%DB%8C
  • ۹۳/۰۸/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی