گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

پایگاه خبری تحلیلی بصرنیوز / حجت الاسلام والمسلمین طائب در گفتگو با بصرنیوز و در مورد ادعای  جدید سعید حجاریان که در روزنامه آرمان گفته بود: ” دو نوع گفتمان داریم. گفتمان عاشورایی و گفتمان اربعینی و به نحوی به مخاطب القا کرده بود که در گفتمان اربعینی عقل بیش تر از احساسات عمل میکند و در همین راستا گفته بود که بعد از اربعین حرکات ائمه بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت گفت:اگر کسی از عقل صحبت می کند باید ابتدا تعریف خودش را از عقل ارائه دهد تا ما ببینیم که در عاشورا و اربعین عقل تفاوت داشت یا نداشت.من نمیدانم عقل در بیان امثال آقای حجاریان چه تعریفی دارد و آیا اصلا عقل عاشورایی و عقل اربعینی را می شناسند یا نه  این کدام عقل است.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : آقای حجاریان در یک مقطعی عقلی را ارائه می دادند که امروز برای همه روشن شد که کمال بی عقلی بود! ایشان از اول فرمودند بروید به سمت آمریکا و همچی رو وا بدهید و … به هر ترتیب امروز معلوم شد که در برابر آمریکا  هر چقدر که بخواهید وا دهید او بر تو مسلط تر خواهد شد. و این را ایشان عقل می دانستند!اگر عقل این است ، این مدل عقل نه در اربعین وجود داشت و نه در کربلا. ولی اگر تعریف دیگری از عقل دارند که آن را باید ارائه دهند تا ما بتوانیم در باب حرف ایشان نظر بدهیم.
عضو جمعیت ره پویان انقلاب اسلامی گفت :  اما به طور کلی آن چیزی که بنده نظرم هست این است که این ها نه عاشورا را می شناسند و نه اربعین را و نه عقل حاکم بر عاشورا و نه عقل حاکم بر اربعین را به دلیل این که یک قوه ی عاقل حاکم بر عاشورا و اربعین حاکم است. اگر ما امام شناسی داشته باشیم می دانیم که فرمودند کلنا نور واحد. ما همه یک نور هستیم. یک بیان هستیم و توصیه می کنم به امثال این آقایان که کتاب «انسان250 ساله» مقام معظم رهبری را مطالعه بکنند تا بدانند که از اول حرکت تا آخر آن یک عقل حاکم است و یک حرف هم هست.

 


رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار  گفت : این حرف ها یا ناشی از عدم شناخت است و یا بدبینانه اش این است که هر چقدر قبل ها زور زدند که عاشورا را از محتوای خودش بدنام کنند نشد حالا به این تحلیل ها روی آورده اند.
وی افزود : همین افراد کسانی بوده اند که گفتند عاشورانتیجه ی خون ریزی در بدر است و بعد گفتند خون به خون شستن محال است و مرگ محال.یعنی در بدر یک عده ای یک اشتباهی انجام دادند که نتیجه اش در عاشورا بروز و ظهور کرد.
وی در پاسخ به این سخن حجاریان که: ” امام قبل از انقلاب حرکات عاشورایی گونه زیادی داشت و پس از انقلاب عقلایی تر شده و از گفتمان عاشورا به گفتمان اربعین گذر کرده است ” گفت :خوب ایشان همانطور که عقل حاکم بر عاشورا و اربعین را درک نکردند ، طبیعتا عقل حاکم بر انقلاب اسلامی ایران را هم درک نکردند. و توقع زیادی در این رابطه از ایشان نیست! و الا امام (ره) از اول تا آخر یک حرف را زدند و یک عقل واحد بر رفتار امام رضوان الله تعالی حاکم بود. اگر به منابعی همچون صحیفه نور و وصیت نامه سیاسی الهی امام مرحوم سری بزنند این مطلب را می فهمند.
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار  گفت :امام فرمودند: بعد ها ممکن است حرف هایی را به من نسبت بدهند. این ما هستیم که باید هوشیار باشیم و فریب هر سخنی را نخوریم. امام خمینی (ره) از اولین روز قیام تا آخرین روز حضورشان در این دنیا یک حرف را زدند و نه رفتار ایشان و نه عقل حاکم بر ایشان کوچکترین تغییری نکرد. کسی که بر روی مبنا حرکت بکند کوچکترین تغییر جهتی نخواهد داشت.من توصیه میکنم ایشان اول سطح آگاهی خود را بالا ببرند و پس از آن به اظهار نظر بپردازند.

طائب در پاسخ به این سخن و منطق که آیا کربلا درس مذاکره است گفت :بحث مفصل کرده ام قبلا. بنده هرچه مطالعه کردم مذاکره ای بادشمن ندیدم. در سپاه دشمن یزید بود ، شمر بود ، عبیدالله ابن زیاد بود ، عمر سعد هم بود.امام حسین (ع) در یزید و شمر و عبیدالله نور هدایتی ندید و اصلا مذاکره ای نکرد. آنان شیاطین زمان بود. شیاطین من الجن و الانس. 
اما عمر سعد به سبب عقبه ای که داشت قابل هدایت بود. فلذا امام (ع) با وی صحبت کرد. این صحبت مذاکره ای که مدنظر آقایان است نبود. بلکه نصیحت بود.که خوب البته عمر سعد هم نتوانست از این فرصت استفاده کند و در ظلمت غرق شد و دستش آغشته به خون امام حسین (ع) گشت.

 


حجت الاسلام طائب گفت : اصولا ائمه ی ما در هر کس که نور هدایت را می دیدند سعی در  ارشاد و هدایت او داشتند.همان طور که در سوال اول گفتم عقل حاکم بر ائمه ی ما واحد است.این رفتار امام حسین (ع) همان رفتاری است که امیرالمومنین (ع) و حضرت محمد (ص) داشتند. همان رفتاری است که ائمه ی بعد از امام حسین (ع) داشتند.این مذاکره به معنای برد برد (!) نیست که یک چیزی بدهی و یک چیزی بگیری. این مذاکره هدایت و ارشاد است.

وی درباره بحث توبه حر و ارتباط دادن آن با سران فتنه گفت : در مورد این قسمت از سخنان آقای رییس جمهور که در زنجان بیان کردند خوب چون صراحتی در آن ندیدم نمی گویم منظور ایشان قطعا سران فتنه بودند.اما باتوجه به دیگر سخنان ایشان و دور و بری هایشان خوب صحبت هایی در جامعه مطرح است. جناب حجت الاسلام روحانی خود حقوق دان هستند و آگاه به مسائل قضایی و از طرفی لباس پیغمبر اکرم (ص) را هم برتن دارند. پس خوب می دانند شرایط توبه و شرایط قبولی توبه و گذشت از گناه چیست.شرط اول توبه این است که ما از رفتار سابق مان بازگردیم و آن را جبران کنیم.خوب اگر سران فتنه  از رفتارشان پشیمان اند اعلام توبه کنند و سعی در جبران آن داشته باشند.و اگر واقعا از رفتارشان بازگشته اند باید به دستگاه مربوطی که حکم می کند مراجعه کنند. در مورد این ها دستگاه مربوط شورای عالی امنیت ملی است.
طائب افزود : آقای روحانی خود رییس شورای عالی امنیت ملی هستند و طبیعتا باید در شورا مطرح کنند این مسائل را. نیازی نیست در سخنرانی های عمومی این ها را بگویند.این ها مسائلی است که مربوط به نهادی است که حکم می کند. سوالی که آقای رییس جمهور باید پاسخ دهند این است که چرا در ملا عام و در سخنرانی های عمومی خود این مسائل را مطرح می کنند.فلذا من نمی توانم بگویم منظور اقای روحانی این ها بودند اما این را هم نمی توانم بگویم منظور ایشان این ها نبوده است. والله علم.ان شاء الله که منظور ایشان این چند نفر سران فتنه نبوده است.

 

 

پایگاه خبری تحلیلی بصرنیوز /محمد حسین کشمیری

http://basarnews.ir/%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D8%B9%D9%82%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D9%85/

  • ۹۳/۰۸/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی