گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

گاه‌نوشت

شاید هم بی‌گاه نوشت! که جمعاً بشود: گاه و بی‌گاه نوشت

این مطلب، پیش از این، در لادستان منتشر شده است:


اختصاصی لادستان: بیش از ۱۷ ماه یعنی قریب به ۵۱۰ روز دیگر به انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی مانده است. اگر چه صحبت کردن از کاندیداهای احتمالی و آرایش جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات، کمی زود بنظر می‌رسد، اما محفل این مباحث در بعضی روزنامه‌ها و تریبون‌های سیاسی علی رغم توصیه‌های رهبری، داغِ داغ است.

عده‌ای نظیر اصلاح طلبانِ پایتخت، در هفته‌های اخیر نه تنها دیدگاه‌های خود را راجع به مجلس دهم مطرح کرده‌اند، بلکه جلسات برنامه‌ریزی مفصلی نیز برای بدست آوردن اکثریت صندلی‌های مجلس برگزار کرده‌اند.


تصویر زیر گوشه‌ای از این اقدامات را که در هفته‌ی اخیر در دو روزنامه‌ی «اعتماد» و «آرمان امروز» وابسته به جناح اصلاح‌طلبی سنتی و نو اصلاح‌طلبی منتشر شده است، نشان می‌دهد.




ورود زود هنگام به انتخابات همانطور که گفته شد، تنها به نقل‌قول‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های پایتخت محدود و محصور نیست و در اقصا نقاط کشور این حرکات قابل مشاهده است، اما اقدامات علنی و روشنِ چهره‌ها ورسانه‌های خاص طیفی-سیاسی، قبل از انتخابات و آن هم طی سالیان اخیر، چندان بی‌توجه نبوده و معنای خاص خود را در افکار عمومی دارد.

در مجموع بنظر می‌رسد آنچه مورد غفلت اکثر جریان‌ها – چه سیاسی و چه محلی – است، غفلت از هشدارهای چندین‌باره‌ی رهبر انقلاب درباره‌ی آفت‌‌های ورود پیش از موعد و زودهنگام به صحنه‌ی انتخابات است؛ کما اینکه ایشان در ۸ آبان ۱۳۸۷ فرمودند: « بعضی از افراد از حالا مسائل انتخابات را شروع کردند - با اینکه هنوز خیلی هم مانده، عجله کردند - این مسائل انتخاباتی خیلی مهم است و اهمیتش در نزدیک انتخابات، از جهت حضور در عرصه‌ی انتخابات است؛ اما اهمیت امروزش از جهت مشغول کردن افراد به یکدیگر، گلاویز شدن با هم، بدگوئی کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن‌ها از مسائل اصلی است. مراقب باشید.»

از جمله‌ی این آفت‌ها علاوه بر موارد مطرح شده، تخریب چهره‌ها، دور شدن از واقعیت‌های اجتماعی، بزرگنمایی حبابی از شخصیت‌های دست چندم، زیر سؤال بُردن‌های عامدانه و جهت دار برنامه‌های نماینده سابق و در یک کلام تلف کردن انرژی و پتانسیل‌های کنونی کشور است.


اگر خواهان دوری از این چنین آفت‌هایی باشیم، لزوماً نهی از مسبب – که همان بی‌اخلاقی‌های مذکور است – به وسیله نهی از سبب – که شروع مسائل انتخاباتی در زودهنگام است – راهگشاست.

و اما مسئله اصلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور و ایفای نقش نمایندگان محلی است در تصمیم سازی‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی کلان که مجری آن دولت می‌باشد. توسعه و تعالی منطقه نیز از منظر عموم شرکت‌کنندگان در انتخابات ضروری و مهم است.


پایان سخن اینکه؛ ۲۷ ماه از شروع بکار منتخبین مردم در مجلس می‌گذرد و نمایندگان، فرصت خوبی برای نشان دادن وعده‌های خود داشته‌اند، اگر چه بیشتر از ۲۱ ماه دیگر نیز برای تکمیل این خدمات فرصت دارند.


لذا هنوز فرصت مناسبی برای نقد جریان حاکم نیست، به این سبب که وقت بسیاری برای نمایشی بهتر خواهد داشت و به صلاح منطقه هم نیست که مباحث و رقابت‌های انتخاباتی را در منطقه شروع کرد.


پس باید اندکی دیگر نیز صبر کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی